Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website





Zapomenuté heslo

Pracovní stanice
Další modely
KORG M3-61 XP
KORG M3-88 XP
Doporučená MO cena 60.280 Kč
2 499,00 €
Aktuální cena s DPH 60.280 Kč
2 499,00 €

KORG M3-73 XP

MUSIC WORKSTATION
Obj. kód: KRM373
Dostupnost:
Není na skladě
Prodej již skončil
Popis
Specifikace
Ke stažení

M3 XPanded

MUSIC WORKSTATION /SAMPLER

M3 XPanded nabízí ohromujících 640MB PCM, umožňující neuvěřitelný počet zvukových variací. Rozšířený výkon sekvenceru a rozhraní činí z M3-ky futuristický nástroj pro tvorbu vaší hudby.

“Jeden obří krok…”

Tímto nejrozsáhlejším upgrade v historii Korgu, M3 poskočila do čela žebříčku produktů své třídy. M3 XPanded Music Workstation / Sampler je nyní “špičkovým” keyboardem pro veškeré akce hraní, jako keyboard i jako pracovní stanice. Tento nadupaný upgrade nabízí update ROM paměti, tři PCM Expanzní tituly, z DAW převzaté editační nástroje, pokročilé KARMA implementace, plus rozšíření funkcionality TouchView a dalších vlastností. Všechny nové M3-ky obsahují sadu rozšíření XPanded a majitelé stávajících M3 si mohou svůj nástroj rovněž vybavit touto sadou upgrade, a to zdarma!

Zvuky na požádání, na dotek prstu

Pečlivé zkoušky 256MB interní ROM paměti umožnily Korgu okrášlit nástroj a přidat mu mnoho nových zvuků – aniž by ubraly cokoliv těm stávajícím. A jako vždy, obnovený tým programátorů Korg využil u M3 XPanded každý ždibec technologie EDS (Enhanced Definition Synthesis), aby vytvořil programy, které budou využívat nová data do krajnosti.

  • Přidali jsme novou sadu elektrických pian obou hlavních typů, samplovaných na čtyřech úrovních dynamiky, kvůli přirozenému výrazu. Tyto programy rovněž využívají u M3 XPanded obvod zesilovače REMS, s modelováním efektů, kvůli obohacení realistického zvuku a jeho autentického charakteru.
  • Na boardu je také robustní akustické piano – samplované ve stereo na třech dynamických úrovních; zahrnuje rovněž vrstvy s rezonancí tlumítek – nahrazuje originální piano u M3.
  • V Korgu se vždy snažíme akceptovat požadavky a jedním z nejčastějších požadavků na zvuk bylo – přidání klasického stage piana KORG SG-1D. Toto vylepšené samplované piano zpravidla skvěle sedí do mixu a zůstává populární v mnoha hudebních žánrech.
  • Klasické klávesové nástroje rovněž obsahují funky Clavinet. Zde jsme autenticky přetvořili všechny kombinace tab/pickup (AC, AD, BC, BD), samplované na více dynamických úrovních kvůli přirozenému dojmu, který odpovídá dynamice vaší hry.
  • Flétnové a smyčcové zvuky, převzaté z mechanických, páskových klávesových nástrojů jsou zpět, aby přidaly skutečné vintage vibrace vaší hudbě.
  • V neposlední řadě byl populární ještě jeden požadavek - mono piano pro živé hraní přes mono systém, bez rušení nebo ztráty zvuku.


 

Expanzní PCM knihovna, Disk 1-3.
Původně plánované jako nezávislé, volitelné doplňky M3, byly nyní všechny tři disky přidány do M3 XPanded úplně celé, a to zdarma! Každý z nich obsahuje 128MB decentně samplovaných špičkových nástrojů, tedy celkem 384MB bonus dat. M3 XPanded je vybaven dvěma disky dat Brass & Woodwind (žesťových a dechových nástrojů) a mimořádné, 128MB Grand Piano, které je naprosto vynikající

  • Brass & Woodwinds (EX-USB-PCM01/02): Jsou převzaty z rozsáhlé volitelné knihovny OASYS; tyto zvuky byly vytvořeny s mimořádným výrazem, artikulací a přirozeně znějící. V kombinacích nabízí 128 nových programů a 32 nových kombinací, ideálních pro široký rámec hudební produkce – od popu a poslechové muziky až po kompletní orchestr. Veškeré “ozdobné” prvky sólových nástrojů byly snímány rovněž – trilky, falzety, ruchy, staccatové noty a další – vše bylo přidáno kvůli autenticitě, zvláště při sólovém hraní. Každá rodina nástrojů zahrnuje dostatek variací pro celý rozsah příbuzných nástrojů; flétny, altové flétny, piccoly; trubka, cornet, piccolová trubka; klarinet, bass-klarinet; aj.
  • Concert Grand Piano (EX-USB-PCM03): Toto koncertní křídlo bylo samplováno ve studiu, s využitím tradiční sestavy “minimum mikrofonů”, aby zůstal zachován přirozený stereo dojem, snímáno bylo ve čtyřech dynamických úrovních, s dalšími samply pro realistické, sympatetické rezonance strun, zajišťující skutečně skvělý zvuk – dokonce i pro hráče, intenzivně využívající pedál. 128MB je vyhrazeno pouze pro piano, takže samply jsou dlouhé a přirozeně znějící. Šest programů a šest kombinací tvoří dostatečný prostor pro práci v libovolném hudebním žánru a stylu.

Do M3 můžete natáhnout vždy jen jeden expanzní disk. Instalací rozšíření paměti EXB-M256 však umožníte natažení všech tří disků současně a ještě zbude 64MB pro samplování. Tím získáte celkem 640MB dat, připravených pro hraní. Kombinací s daty programů v M3 Version 1.2 tak získává hráč okamžitý přístup k 1,216 programům a 416 kombinacím – a 32 programům vokodéru!

DAW – převzatá editace ze sekvenceru

M3 XPanded využívá TouchView displej až do krajnosti! Tři nové obrazovky byly přidány na stránku sekvenceru, jež umožňují náhled a manipulaci s daty na obrazovce, jako s grafickými prvky. Mnozí uživatelé se s tímto stylem editace setkali u DAW (Digital Audio Workstation) v počítači, v SW programech a preferují tuto jednoduchost grafického prostředí. Vidíte, že Korg skutečně naslouchá a reaguje na požadavky!

  • Pianová klaviatura na obrazovce Edit: „Piano Roll“ se nazývá podle jednotlivých dat, která se jeví jako obdélníky – podobně jako byly otvory u starých přehrávacích, pianových strojů. Na této obrazovce je možné prvky jako číslo noty, její trvání, dynamika a další, libovolně upravit, vymazat nebo vytvořit, intuitivním “uchopením” a přesunem.

  • Track View obrazovka: Je rovněž nová, graficky zobrazuje veškerá data ve skupině stop, takže máte přehled o probíhající hudbě. Jako v předchozím příkladu, i zde můžete přesouvat, kopírovat, vkládat a mazat takty operací “uchopení” a přesunutí.

  • MIDI SysEx Editace: Dříve se veškerá data System Exclusive (SysEx) zobrazovala jen na editační obrazovce událostí, jako nedefinovaný a nepoddajný balíček dat. U M3 XPanded, se události SysEx zobrazují na obrazovce pod svými nativními (M3 Exclusive) jmény parametrů, takže můžete jasně identifikovat každou z nich – žádný skrytý dekodér není potřeba! Umožňuje to editovat a volně pracovat s těmito událostmi, přičemž dosáhnete mimořádně přesné editace.

KARMA Version 2.2 startuje.

Uživatelé M3 XPanded mohou nyní využívat lepšího ovládání vlastností KARMATM. KARMA Version 2.2 přidává nové a hudebně užitečné vlastnosti, jako je kvantizace časování změny scén a spouštění modulů. Nejprve můžete přepínat GE (Generated Effects) v reálném čase při hraní s KARMA, bez znatelných přechodů. Podpora pro User GE umožňuje natáhnout nové Generované efekty do M3 XPanded a ti, kdo si zakoupili KARMA M3* software (Mac nebo Windows), mohou editovat a vytvářet své vlastní Generované efekty v počítači a uložit je do M3 XPanded. K dispozici máte osm bank po 128 GE pamětech (1,024 celkem).

*Vyrobeno v Karma-Lab (www.karma-lab.com); pouze v anglické verzi

700 Efektových Presetů

každý efektový algoritmus v M3 XPanded je nyní vybaven vysoce kvalitními presety, vytvořenými profesionálními zvukovými designéry a audio experty. Díky 700 efektovým presetům, přímo přístupným, M3 XPanded usnadňuje rychle se dostat k pravému zvuku z libovolného či ze všech efektů v bankách.

Tuny bicích zvuků

M3 XPanded přidává dalších 149 nových a realistických bicích groovů, takže zvyšuje celkový počet patternů na více než 670. Tyto profesionálně vyvinuté patterny lze využít k vytvoření stop, hraním na klávesy s využitím vlastnosti RPPR (Realtime Pattern Play/Recording) nebo využít při živém hraní či komponování songu.

Dotykový displej TouchView

Aby toho nebylo málo, M3 XPanded je nyní vybaven barevným TouchView displejem. V režimech Sequencer a Combi je každá stopa vybavena stupnicí dynamiky, takže snadno a hned vidíte, které stopy hrají a na které hraje který part. Knoby a slidery na obrazovce lze ovládat pouhým dotykem a přetažením na správnou hodnotu – jak jednoduše ušetříte čas! Stejně intuitivní jsou operace dotyk/posun i na nových editačních stránkách.



Barevně kódované stupnice dynamiky.

M3 MUSIC WORKSTATION /SAMPLER

Třetí inkarnace řady M

M3 symbolizuje třetí generaci pracovních stanic – workstationů – značky Korg. Vše začalo modelem M1, který v roce 1988 představil zcela nový koncept takzvaných „hudebních pracovních stanic“. Následně se M1 stal nejprodávanějším workstationem všech dob, což mělo za následek rozšíření modelové řady o série T a O1/W. Model Trinity přišel s další řadou hudebních inovací, včetně dotykového displeje a nastavitelných efektů, a stal se tak předzvěstí veleúspěšné série TRITON.

Opětovná redefinice pojmu „workstation“

M3 nabízí četné inovace, převzaté z vlajkové lodi značky Korg, totiž z modelu OASYS. Mezi těmito funkcemi naleznete nový EDS (Enhanced Definition Synthesis) zvukový generátor, jenž vychází z HD-1 designu, dále druhou generaci funkce KARMA, nebo třeba víceúčelové ovládací rozhraní. Nelze také opomenout koncepci „virtuálního hardware“, která umožňuje ještě těsnější spolupráci s počítačovými hudebními programy, funkci Drum Track, nebo nový „Korg Komponent System“ koncept, označující flexibilní konstrukci systému.

Rozšířený zvukový arzenál

M3 nabízí nově vyvinutý „EDS“ systém generování zvuku, který využívá nového čipového designu, jenž byl vyprojektován souběžně s HD-1 enginem pro nejvyšší model OASYS. Díky tomu u M3 plně oceníte 256 MB PCM zvukového materiálu, jenž představuje skutečné „best of“ z OASYSu.

Expresivní a neuvěřitelně detailní zvuk můžete obdivovat u 1.028 multisamplů, 1.606 samplů bicích, u duálních oscilátorů či při stereo samplování.

Sekce filtrů, jedna z nejdůležitějších částí zvukotvorného procesu, dovoluje využít pro každý z oscilátorů současně až dva rezonanční filtry, tyto lze konfigurovat v sérii nebo paralelně. K dispozici jsou čtyři typy filtru: low-pass, high-pass, band-pass, a band-reject.

V sekci zesilovače naleznete všechna potřebná nastavení, umožňující dotvářet nejjemnější nuance zvuku. Integrovaný třípásmový EQ dovoluje i bez použití efektů přizpůsobit zvuky vašim potřebám. Plus envelope generátory, routování modulací, nové AMS mixéry pro pokročilou editaci – to vše ve výsledku dovoluje dříve nedosažitelné výsledky.

Efekty

Sekce efektů disponuje až pěti Insert efekty, dvěma Master efekty a jedním Total efektem. Vedle nejrůznějších variací efektů chorus, flanger, phaser, delay a reverb naleznete mezi 170 typy efektů i dynamické efekty, jako jsou kompresor a limiter, či efekty modelující nejrůznější zesilovače či ozvučné skříně. V nabídce dále nechybí například ani Grain Shifter nebo Talking Modulator.

M3 se vyznačuje profesionálními funkcemi, z nichž lze zmínit například možnost u duálních LFO oscilátorů užívat stejný druh modulace vícero efekty, nebo volné routování audio vstupu na různé řetězce efektů, kdy je poté můžete opět směrovat na individuální výstupy, díky čemuž lze M3 využívat i jako 2-in/6-output efektový procesor.

Funky Drummer

Bicí sadu u M3 můžete vytvořit z ROM či RAM samplů, mono nebo stereo, přičemž můžete využít až čtyřnásobné velocity přepínání a cross-fading k dosažení nevídaného realismu.

Drum Track

M3 přináší novou funkci Drum Track, která umožňuje vytvořit rytmickou variaci ke každému zvuku, který používáte. V kombinaci s funkcí KARMA se tak Program stává komplexním zvukovým prostředím, které vám bude v každém okamžiku velkou inspirací. V interní paměti si můžete vybrat z více než 500 paternů, které spustíte stiskem tlačítka, stiskem klávesy v určité oblasti, nebo pomocí velocity switching při dosažení nastavené hodnoty.

Protože funkce Drum Track využívá MIDI data, uložená v Paternu, můžete si snadno vytvořit vlastní patern v Sequencer režimu, a to ať už nahráním dat, jejich importem ze SMF dat a dalších vlastních skladeb, nebo konverzí nahraných KARMA dat. Lze použít i nahrané smyčky! Tuto velice užitečnou funkci oceníte jak při komponování muziky, tak i při živém hraní a vystupování.

Rozšířený režim Combination.

V tomto režimu lze kombinovat různé programy, kterým lze přidělit jednotlivé oblasti klaviatury, a přepínat je mimoto i pomocí velocity switchingu nebo využívat cross-fading. Zvuky lze přizpůsobit tempu, a to i po puštění dané klávesy, takže snadno docílíte sofistikovaných rytmických dozvuků a efektů. Monofonní zvuky mohou znít polyfonně, a naopak, vybrat si přitom můžete třeba jen jeden z oscilátorů. Pro hodně experimentující hráče je tu pak možnost přiřadit každému hlasu jinou stupnici či ladění!

M3 může pracovat současně až se šestnácti témbry včetně Drum Track, až čtyř KARMA modulů, četných efektů a dalších. Každý témbr má vlastní 3-pásmový EQ, a také nastavení Tone Adjust pro detailní kontrolu zvuku.

Skvělé zvuky

Nakonec je to vždy o kvalitě zvuků, a v tomto ohledu M3 rozhodně nezklame. Osvědčený tým zvukových odborníků značky Korg opět odvedl vynikající práci – hutné a realistické zvuky, temné zabarvení syntezátorů, pestré zvukové textury, to vše je zde. M3 je vybaven 512 programy a prostorem pro celkem 1.664 uživatelských zvuků (13 bank plus GM). Všechny zvukové pozice jsou plně editovatelné (mimo GM), takže si jakýkoliv zvuk můžete přizpůsobit vlastním potřebám. Pokud zvolíte rozšíření EXB-RADIAS, získáte navíc 128 zvuků MMT syntézy. Mimoto je k dispozici 32 bicích sad, a prostor pro celkem 144 sad. Dále zde naleznete 348 přednastavených kombinací, a místo pro celkem až 1.792 vlastních (14 bank). Všechny zvuky (programy i kombinace) jsou seskupeny do kategorií a podkategorií, takže je lze snadno vyhledávat.

Druhá generace funkce KARMA

V M3 je integrována druhá generace funkce KARMA, jež se poprvé představila u modelu OASYS, a následně se proslavila mezi hudebníky po celém světě. KARMA představuje inspirativní systém generování zvuku v reálném čase, jenž vám umožní zahrát vše, od vybrnkávání akustických nástrojů až po komplexní kaskády tónů, taneční riffy nebo „improvizované“ bicí rytmy. KARMA tak stanovuje standardy všem ostatním arpeggiátorům, phrase playerům a generátorům hudebních efektů. Možnosti, jež vám KARMA přináší, jsou zkrátka nepřeberné.

V režimu Program lze jednotlivým bicím smyčkám, melodickým frázím, nebo dalším hudebním efektům přiřadit jeden KARMA efekt (Generated Effect - GE). Ovládání efektu je pak zajištěno osmi táhly, osmi přepínači a osmi tzv. scénami, to vše pak v reálném čase.

V režimu Sequencer a Combi se možnosti funkce KARMA ještě znásobují, používat zde lze současně až čtyři KARMA moduly.

V ovládacím rozhraní (Control Surface) lze každý z modulů ovládat individuálně jako jednotlivé “Module Layers“. Vedle čtyř samostatných “Module Layers“ je zde pak globální Master Layer, z nějž lze ovládat parametry jednotlivých podřazených modulů, kdy lze tyto parametry ovládat i skupinově, takže jedním táhlem můžete současně měnit určitý parametr u všech čtyř modulů. Každý z „Module Layers“ obsahuje 8 tzv. scén (Scene), do nichž lze uložit podobu až osmi různých nastavení jednotlivých ovládacích prvků, táhel a tlačítek. Tato uložená nastavení pak můžete okamžitě vyvolat a použít.

U Master Layer se mimo uložení nastavení táhel a přepínačů v ukládané scéně zachová také informace, která scéna je zvolena u jednotlivých modulů. Každou ze scén lze kontrolovat přímo z ovládacího rozhraní, nebo z inovativní Scene Matrix Page, kde lze mj. určit, jestli bude současně se zvolenou scénou hrát i bicí stopa (Drum Track). V součtu tak máte k dispozici až 40 scén (8 scén na každý modul, a 8 scén u Master Layer), a tedy nepřeberné hudební možnosti.

M3 tak má neuvěřitelnou kontrolu nad každým elementem funkce KARMA, jejíž používání je mimoto ještě více zjednodušeno. A to také díky 13 „Real-Time Control Model“ RTC modelům. Tyto RTC modely určují, které parametry funkce KARMA jsou k dispozici, a jak budou přiřazeny k ovládacímu rozhraní.

Nekompromisní výkon

M3 zaujme nejen kvalitou svých zvuků, ale také vynikajícím ovládacím rozhraním. Barevný LCD displej lze využívat nejen jako dotykový GUI ovladač, ale může fungovat také jako X-Y Pad, díky čemuž můžete parametry efektů měnit v reálném čase pouhým tažením nebo poklepáním prstu na displeji - tedy podobně jako u revolučního KAOSS Padu. Další možnosti kontroly zvuku pak přináší funkce Motion, umožňující zachytit a opětovně reprodukovat pohyb vašich prstů po dotykové ploše. Pro lepší vizuální přehlednost mimoto ještě displej v závislosti na pohybu vašich prstů mění svou barvu.

Osm dynamických padů představuje skvělý způsob, jak přehrávat bicí nebo až 8-notové akordy, buď živě nebo jako součást funkce KARMA. Každý z tónů akordu si uchovává svoji vlastní dynamiku a hlasitost.

Ovládací rozhraní s osmi táhly se vyznačuje stejnou flexibilitou jako rozhraní známé z modelu OASYS - můžete jej použít jako mixér, editační plochu, kontroler KARMA funkce, nebo jako ovládací prvek externího software či hardwarových syntezátorů a efektů.

Mezi dalšími ovládacími prvky naleznete joystick, táhlo Value s možností přiřazení funkce, dva přepínače a ribbon ovladač, jimiž lze v souhrnu dotvořit i ty nejjemnější odstíny zvuku. Nově navržená klaviatura pak zajišťuje špičkovou dynamiku a herní prožitek.

RADIAS (Volitelné rozšíření EXB-RADIAS)

K tvorbě unikátních zvuků můžete mimo jiné využít také integrovaný analogový modulační syntezátor RADIAS. Jeho ovládání na displeji M3 je plně integrováno s dalšími efekty a funkcí KARMA.

Tento výkonný zvukový engine, vycházející z MMT (Multiple Modeling Technology) technologie, disponuje dvěma oscilátory, jejichž kombinováním generuje analogově modulované zvukové křivky, DWGS (PCM), šumy a mnohé další odstíny zvuku.

Duální filtry lze propojit v sérii, paralelně, nebo každý zvlášť (pro jednotlivé oscilátory). Filter1 nabízí resonanční filtr s rozsahem 24 dB low-pass, 12dB low-pass plus 12 dB high a band-pass. Filter2 pak může nabídnout 12 dB variace low, high a band-pass režimu, plus unikátní hřebenový comb filtr.

Pomocí LFO filtrů a tří ADSR křivek lze dodat prakticky jakémukoliv parametru zvuků cyklické proměny. Tři 16-krokové Modulation Sequencery dovolují měnit hodnotu parametrů v čase, buď jednorázově, nebo ve smyčce i opakovaně.

Interní a externí audio můžete zpracovat pomocí interní syntézy a efektů, k tomu lze využít například 12 typů efektu Wave Shaping a četné další. EXB-RADIAS obsahuje stejný vokodér jako RADIAS, vyznačující se šestnácti pásmy, u kterých lze individuálně kontrolovat hlasitost a stereopozici zvuku. Pomocí funkce Formant Motion lze zachytit a zpětně vyvolat mluvenou či zpívanou frázi.

Mimoto lze u RADIAS samozřejmě využít všechny funkce modulu KARMA, a to včetně Wave-Sequencing.

Open Sampling

Systém Open Sampling umožňuje M3 samplovat a resamplovat v kterémkoliv režimu. Takto lze docílit nových, remixovaných kombinací zvuků a efektů, nebo zachytit vaši hru „In-Track“ na sekvenceru. Editační funkce profesionální úrovně zahrnují Time Slice, Time Stretch, Crossfade Looping, Rate Change a Normalize.

Všechna potřebná nastavení pro samplování díky funkci Auto-Setup provedete jednoduše jediným stiskem tlačítka. Základní paměť pro samplování je 64 MB, tuto lze dokoupením karty EXB-M256 rozšířit na 320 MB. Pracovat lze se samply formátu Korg, AIFF, WAV, Soundfont V2.0 a AKAI (S-1000/3000 s pokročilou konverzí parametrů Program). Interní samply lze exportovat do formátu WAV nebo AIFF.

Samplovat lze také na připojená média, ať už USB paměti nebo pevné disky. Po nasamplování na tato média můžete například skladby vypalovat na CD-R/RW jako audio CD, nebo provádět další editace dat pomocí speciálních programů na vašem počítači. Audio soubory lze mimoto editovat i přímo, prostřednictvím funkcí normalize, trim, a dalších základních postupů.

Nový sekvencer s vysokým rozlišením

Nový, 16-stopý sekvencer, jenž je při produkci skladeb na M3 základním pilířem, se vyznačuje přehledným a intuitivním designem. Může pojmout až 128 skladeb a 210.000 not.

Nové vysoké časové rozlišení (480 PPQ) dokáže zachytit skutečně každou nuanci zvuků. Zvuk jednotlivých stop lze dále upravit pomocí třípásmového EQ.

K dispozici je i funkce Cue List, známá z dnes již klasického modelu Korg TRITON, umožňující tvořit skladby po jednotlivých částech, nebo přehrávat dokončené skladby ve zvoleném pořadí.

V nabídce funkcí lze najít i další, dnes již nezbytné funkce, jako jsou „Auto Song Setup“, kterou lze v kterémkoliv okamžiku v režimu Program či Combination okamžitě připravit M3 k samplování. Funkce Song Template obsahuje přednastavené efekty a další nastavení skladeb, umožňující urychlení tvorby skladeb vlastních. M3 nabízí 16 těchto Song Template, plus dalších 16, které si uživatel může přizpůsobit svým potřebám. Každý Song Template navíc dovoluje zvolit si z různých rytmických paternů - včetně intra, přechodů a ukončení - díky nimž lze velmi snadno a rychle dokončit rytmickou stopu.

Jednotlivé stopy lze převést na smyčku, a pracovat tak s opakovanými frázemi, například u bicích.

Provedené nahrávky lze zpracovat pokročilým editačními nástroji, kupříkladu variabilní kvantizací s nastavitelnou intenzitou. Detailní editace jednotlivých prvků skladby dovoluje zpracovávat hudbu s chirurgickou přesností. Určitě při tom oceníte i funkci Compare, jenž obdobně jako známá funkce Undo dovoluje odstranit poslední provedené změny.

Využít lze také funkci Realtime Pattern Play and Record (RPPR), jejímž prostřednictvím je možno přiřadit sekvencované paterny ke zvoleným klávesám a těmito je spouštět.

M3 tak ve výsledku nabízí veškeré, v praxi ověřené funkce, které vám budou neocenitelnou pomocí a inspirací při komponování hudby.

Virtualizovaný hardware

Mimoto, že je M3 sám o sobě výkonnou hudební pracovní stanicí, umožňuje také dokonalou integraci s vaším počítačem. Když tyto propojíte, lze pomocí dodávaného software „M3 Editor“ editovat zvuky a nastavení z vašeho počítače.

K dispozici je jak samostatná, tak i plug-in verze programu „M3 Editor“, kterou lze spouštět v rámci dalších počítačových hudebních programů. Editor může pracovat jako VST, AU nebo RTAS plug-in. Vedle toho je zde pak nový koncept „virtualizovaného hardware“. Pokud je nainstalováno rozšíření EXB-FW FireWire, lze jediným FireWire kabelem přenášet MIDI a audio data z M3 na příslušné stopy v hudebním programu na vašem počítači, ve kterém plug-in běží. Můžete tak vytvořit dokonale integrované hardwarové a softwarové prostředí pro svou hudební tvorbu.

Čtyři modely

M3 je k dispozici ve čtyřech provedeních: 61 kláves, 73 kláves, a 88 vyvážených kláves, eventuelně také pouze jako modul M3-M. První dva modely využívají novou, speciálně vyvinutou částečně vyváženou klaviaturu Korg, model s 88 klávesami pak nabízí špičkovou plně vyváženou klaviaturu RH3 (Real Weighted Hammer Action 3), která věrně reprodukuje charakteristiky kláves grand piána, kde klávesy nižších tónů mají tužší stisk, čím výše pak hrajete, tím lehčí je dynamika kláves, což zaručuje realistický herní zážitek.

Korg Komponent System - systém komponent

M3 využívá tzv. systém komponent, umožňující oddělit klaviaturu a sekci zvukovéh

KORG M3 Specifikace

Overview

Synthesis Technology
 EDS (Enhanced Definition Synthesis)  
 MMT (Multi Modeling Technology) sound generator can be added by installing the optional EXB-RADIAS

Maximum Polyphony
120 voices, 120 oscillators max, single mode
60 voices, 120 oscillators max, double mode*

* The actual maximum polyphony will vary depending on oscillator settings such as stereo multisamples and velocity crossfading.

Tone Generator
256 Mbyte (when converted to 16-bit linear format)
1,032 Multisamples
1,606 Drum Samples

PCM expansion options
•EX-USB-PCM01: Brass and Woodwinds 1 approximately 128 Mbyte
(when calculated as 16-bit linear), 59 multisamples (including five stereo)

• EX-USB-PCM02: Brass and Woodwinds 2 approximately 128 Mbyte
(when calculated as 16-bit linear), 47 multisamples

• EX-USB-PCM03: Stereo Grand Piano approximately 128 Mbyte
(when calculated as 16-bit linear), 10 multisamples (including five stereo)

These can be used by loading them into RAM memory. The standard 64 Mbyte RAM memory allows only one title to be loaded. If the EXB-M256 (option) is installed, the three titles can be used simultaneously.

PCM RAM
64 Mbyte is standard (512 bytes used by the system), expandable to 320Mbytes by installing the EXB-M256 (option)

 

Program Structure (EDS)

Oscillator
OSC1 (Single), OSC1+2 (Double)

Stereo multisamples are supported

4 velocity zones per oscillator, with switching, crossfades and layers.
 
Filters
Four types of filter routing (single, serial, parallel, 24 dB)

Two multi-mode filters per voice (low pass, high pass, band pass, band reject)
 
Driver
Per-voice nonlinear driver and low boost

EQ
Three bands, with sweepable mid

Modulation
For each voice: two envelope generators (Filter & Amp)

Two LFOs

Two key tracking generators (Filter & Amp)

Two AMS mixers

Pitch EG

Common LFO

Two common key tracking generators

 

Combination Structure

Up to sixteen timbres

For each Timbre: keyboard and velocity split/layer/crossfade

Modifications to the program settings via the Tone Adjust function

Master Keyboard functionality allow you to control external MIDI devices

 

Drum Kit Structure

Stereo and mono drumsamples

4-way velocity switches with crossfades and adjustable crossfade shapes (Linear, Power, Layer)

 

Number of Memory Locations

-User Combinations: 1,792 Combinations/ 416 Preload
-User Programs: 1,664 Programs/ 1,344 (EDS: 1,216 + RADIAS: 128) Preload
-User Drum Kits: 144 Drum Kits/32 Preload
-Preset Programs: 256 GM2 Programs + 9 GM2 Drum Programs

 

Sampling

16-bit, linear, 48 kHz mono/stereo sampling

Resampling available (Open Sampling System)

64 Mbyte memory standard (expandable up to 320 Mbyte with EXB-M256 option)

Sampling time (RAM)


RAM1 (64 Mbytes standard) allows up to approximately 11 minutes 39 seconds of mono sampling or approximately 5 minutes 49 seconds of stereo sampling. 512 bytes are used by the system.

RAM2 (256 Mbytes when the EXB-M256 is installed) allows up to approximately 46 minutes 36 seconds of mono sampling or approximately 23 minutes 18 seconds of stereo sampling.

RAM1+RAM2 (Total 320 Mbytes) allows up to approximately 58 minutes 15 seconds of mono sampling or approximately 29 minutes 7 seconds of stereo sampling. (Continuous sampling across RAM1 and RAM2 is not possible.)

Sampling time (MEDIA)

Maximum sampling time to a USB storage device is a maximum of approximately 80 minutes for one sample file, for either mono or stereo. This occupies approximately 440 Mbytes for mono, or 879 Mbytes for stereo.

1,000 Multisamples, 4,000 Samples, 128 indexes per sample

Supports Korg format, AIFF, WAV, AKAI S1000/S3000 (with advanced Program conversion), SoundFont 2.0 reading

Sample directly from audio CDs (CD-DA)
Time Stretch, Time Slice, Crossfade Loop, and other editing features

Effects

5 Insert Effects (stereo in/out, In-line processing), 2 Master Effects (stereo in/out, Two effects sends), 1 Total Effect (stereo in/out, For overall processing on the main outputs, such as compression, limiting, and EQ) are available simultaneously

Dynamic Modulation, two effect common LFOs, Stereo side-chaining for limiter, gates, vocoders, etc

170 types (can be used for Insert/Master/Total.) Note: double-size effects cannot be used as a Total effect.)

Effects Presets: Up to 32 per Effect/700Preset

AUX bus: Two internal buses for sampling and routing audio to the EXB-RADIAS

3-band Track EQ (High, low, and sweepable mid band) Per Program in Program Mode, per Timbre in Combination mode (16 total), and per Track in Sequencer mode (16 total)

X-Y control


X-Y MODE
 The TouchView display can be used as an X-Y controller. Hold function provided.
X–Y MOTION function
 X–Y Control finger movements can be recorded in realtime, and memorized for each Program, Combination, or Song. 
Program mode
Oscillator volume, synth parameters, and effect parameters can be controlled. 
Combination, Sequencer modes
Timbre/track volume, synth parameters, and effect parameters can be controlled.

 

 KARMA

KARMA Modules: 1 Module in Program Mode; 4 Modules in Combination and Sequencer Modes, plus Master control module

GE: 2,093 Presets, 1,024 User GE

Controllers: ON/OFF, LATCH, MODULE CONTROL, KARMA SLIDERS 1–8, KARMA SWITCHES 1–8, KARMA SCENES 1/5–4/8 (8 scenes)

KARMA Wave Sequence Control (change Multisamples via the KARMA engine), Freeze Randomize function, Time Signature Control, Auto RTC (Real Time Control) setup.

KARMA

 

 

 

 

Drum Track

Preset patterns: 671 patterns (Held in common with sequencer preset patterns.)

User patterns: 1,000 patterns. Patterns created in Sequencer mode can be converted to drum track user patterns.

Trigger Mode / Sync / Zone settings can be specified

 

Sequencer 

16-track MIDI sequencer with 480 ppq resolution

128 Songs, 20 Cue Lists, 210,000 notes (max)

Tempo: 40.00 – 300.00 BPM (1/100 resolution) 

16 preset/16 user Template Songs

Patterns: 671 preset patterns, 100 user patterns (per Song), RPPR (Realtime Pattern Play/Recording): A set of 100 patterns are available per Song

Cue List function: 20 cue lists, Songs can be arranged consecutively or repeatedly in up to 99 steps, A cue list can be converted back into a song

Standard MIDI File (SMF) format 0 and 1 available, Korg (M3) format

In-Track Sampling function

Auto Song Setup function (One Touch Record) for easily going from a Program or Combination into “record-ready” status

 

 Media
 
Load, Save, Utility, Make Audio CD, Play Audio CD
Data Filer functionality (Save and Load MIDI System Exclusive Data)

CD-ROM/R/RW (UDF Format read/write), Record & Play audio CDs (CD-DA), ISO9660 Level 1

WAVE file editing functionality

CD-ROM/R/RW can be used when a commercially-available USB drive is connected.

 

 

RPPR (Realtime Pattern Play/Recording)


A set of 100 patterns are available per Song

 

Controllers

 

Pads 1–8: Velocity-sensitive drum pads and chord triggers. PAD MODE switch - selects velocity-sensitive or fixed-velocity operation, CHORD ASSIGN switch

Control Surface: CONTROL ASSIGN Switches=MIXER (T1–8, T9–16, INPUTS), REALTIME CONTROL, EXTERNAL, TONE ADJUST, KARMA. RESET CONTROL Switch

8 Switches: MIXER=PLAY/MUTE (SOLO), REALTIME CONTROL=IFX1–5, MFX1, MFX2, TFX on/off, EXTERNAL=External mode. External MIDI control, TONE ADJUST=Control the Tone Adjust functions, KARMA=KARMA control

8 Sliders: MIXER=Volume, REALTIME CONTROL= Realtime modulation, EXTERNAL=External mode. External MIDI control. TONE ADJUST= Control the Tone Adjust functions, KARMA=KARMA control

* In External mode, the eight sliders, eight switches, and eight pads can be used as MIDI controllers. 128 setups can be stored. (102 are preloaded. These allow you to control software synthesizers or DAW software.)

Drum Track: Switches = ON/OFF

KARMA: Switches = ON/OFF, LATCH, MODULE CONTROL (Master/A/B/C/D), SCENES 1/5–4/8

X–Y control: Switches = X–Y MODE, HOLD, MOTION

 

User Interface

DISPLAY

5.7 inch color TouchView™ GUI, 320 x 240 dot, X–Y control function

MODE

Switches = COMBI, PROG SEQ, SAMPLING, GLOBAL, MEDIA

Value Controllers

Switches = up/down, 10-key numeric keypad, -, (.), ENTER, COMPARE, VALUE?Slider, VALUE Dial

BANK

Switches = I-A…G, U-A…G

SEQUENCER

Switches = PAUSE, REW, FF, LOCATE, REC/WRITE, START/STOP

SAMPLING

Switches = REC, START/STOP

TEMPO

Switches = TAP TEMPO, TEMPO Knob

Other

Switches = PAGE SELECT, EXIT, VOLUME MAIN Slider, display contrast

Control Inputs
Damper Pedal (half damper pedaling supported), Assignable Switch, Assignable Pedal

 

Common specifications
Frequency response: 20 Hz–20 kHz, ±1.0 dB, 10 k? load 
THD+N: 20 Hz–20 kHz, 0.08 % 10 k? load (typical)

Audio Outputs
L/MONO, R - 1/4" TS (Mono), unbalanced, Master Volume slider controls only L/Mono and R
INDIVIDUAL-1, 2, 3, 4 - 1/4" TS (Mono), unbalanced, Master Volume slider controls only L/Mono and R
Output Impedance: 1.1k? stereo; 550? mono (L/Mono only)
Nominal Level: +4.0 dBu
Maximum Level: +16.0 dBu
Load Impedance: 10 k? or greater
Signal to noise ratio: 90 dBu (typical)
Dynamic range: 91 dBu (typical)
S/P DIF (optical 24-bit, 48 kHz), S/P DIF IEC60958 EIAJCP-1201, provides igital output of the same signals as AUDIO OUTPUT (MAIN) L/Mono, R
(Optional) EXB-FW - 6 channels, 24-bit, 48 kHz Sample rate, provides digital output of the same signals as AUDIO OUTPUT (MAIN) L/Mono, R and AUDIO OUTPUT (INDIVIDUAL) 1–4
Headphones - 1/4" TRS (Stereo), Output Impedance: 33?, Maximum Level: 32+ 32 mW @33? 

Audio Input
1, 2 - 1/4" TS (Mono), unbalanced
(level switch (MIC/LINE), level knob) - Input Impedance: 10 k?, Headroom:12 dB, Input level range LINE: –29 dBu – +4 dBu or greater (typical),
Input level range MIC: –54 dBu –17 dBu or greater (typical), Source Impedance: 600?
S/P DIF (optical 24-bit, 48 kHz) IEC60958 EIAJCP-1201
(Optional) EXB-FW - 2 channels, 24-bit, 48 kHz Sample rate

Control Inputs
Damper (Supports piano-style half-damper pedals as well as standard foot switches)
ASSIGNABLE SWITCH, ASSINABLE PEDAL
TO KYBD (for connection to keyboard assembly)

MIDI
IN, OUT, THRU

USB
2 USB 2.0 hi-speed ports, (supporting 480 Mbps) (TYPE A) with Mass storage devices support, for connecting external hard drives, flash memory, etc.
1 USB (TYPE B), MIDI interface

 

Dimensions

M3XP-M:
673(W) x 202(D) x 82 (H) mm / 26.50”(W) x 7.95”(D) x 3.23”(H)


M3XP-61:
1,016(W) x 372(D) x 121(H)mm /40”(W) x 14.65”(D) x 4.76”(H)(with M3-M folded down), 1,016(W) x 372(D) x 171(H)mm / 40”(W) x 14.65”(D) x 6.73”(H) (with M3-M tilted up)
M3XP-73:
1,189(W) x 371(D) x 131(H) mm/46.81”(W) x 14.6”(D) x 5.16”(H) ?with M3-M folded down?, 1,189(W) x 371(D) x 207(H) mm / 46.81”(W) x 14.6”(D) x 8.15”(H)?with M3-M tilted up?

  
M3XP-88:
1,425(W) x 442(D) x 131(H) mm/56.1”(W) x 17.4”(D) x 5.16”(H)?with M3-M folded down?, 1,425(W) x 442(D) x 207(H) mm/56.1”(W) x 17.4”(D) x 8.15”(H)?with M3-M tilted up?

Weight
M3XP-M : 4.8 kg /10.58 lbs 
M3XP-61: 14.1 kg / 31.08 lbs
M3XP-73: 17.3 kg /  38.14 lbs
M3XP-88: 26.5 kg /  58.42 lbs

Current Consumption
35 W

Accessories
AC cord
Owner’s Manual (M3 Operation Guide)
CD-ROM (M3XPANDED Parameter Guide (PDF), Voice Name List (PDF), KORG MIDI driver,M3 Editor stand alone and plug-in versions)
Bracket (M3XP-M only)


Keyboard Assembly Unit
Keyboard
61-key, 73-key semi-weighted synth action (Korg’s new keyboard design)
88-key weighted action (RH3: Real Weighted Hammer Action 3 keyboard with 4-zone graded action response)

Controllers
Joystick, Ribbon Controller, [SW1], [SW2]

Interface
TO MODULE (for connection to M3-M tone generator module)
TO MODULE (second) (available on 73-key and 88-key)

 

System Requirements for computer use with KORG USB-MIDI Driver Windows

Microsoft Windows XP Home Edition / Professional Service Pack 2 or later (MIDI Driver for the 64-bit editions is a Beta version),
all editions of Microsoft Windows Vista (MIDI Driver for the 64-bit editions is a Beta version),
computer supports Windows XP/Vista with USB port (Intel USB Host Controller recommended).

Macintosh
Mac OS X 10.3.9 or later, Apple Macintosh with USB ports supports Mac OS X 10.3.9 (PowerPC/Intel-based supported).

 

System Requirements for M3 Editor/Plug-In Editor
With audio capabilities
(EXB-FW installed, and connected via FireWire cable)
Note: It is not possible to open and run multiple instances of the M3 Editor or M3 Plug-In Editor;
this means that it is not possible to edit more than one M3 synthesizer simultaneously.
Windows:
• Computer
CPU: Pentium 4/ 2.4 GHz or better (Pentium D or Core Duo more is recommended)
Memory: 1 GB or more (2 GB or more is recommended)
Monitor: 1,024 x 768 pixels, 16-bit color or better
A computer with a IEEE 1394 (FireWire) port, that satisfies the requirements of Windows XP
• Operating system
Microsoft Windows XP Home Edition or Professional, Service Pack 2 or later
Macintosh:
• Computer
CPU: PowerPC G4 1.4 GHz or better (Intel Mac is supported), G5 or Core Duo or better is recommended
Memory: 1 GB or more (2 GB or more is recommended)
Monitor: 1,024 x 768 pixels, 32,000 colors or better
An Apple Macintosh with a FireWire port that satisfies the requirements of Mac OS X
• Operating system
Mac OS X version 10.4.9 or later

Without audio capabilities
(EXB-FW not installed or not in use)
Note: It is not possible to open and run multiple instances of the M3 Editor or M3 Plug-In Editor;
this means that it is not possible to edit more than one M3 synthesizer simultaneously.
Windows:
• Computer
CPU: Pentium III/1 GHz or better (Pentium D or Core Duo more is recommended)
Memory: 512 MB or more (1 GB or more is recommended)
Monitor: 1,024 x 768 pixels, 16-bit color or better
A computer with a USB port, that satisfies the requirements of Windows XP or Windows Vista
• Operating system
Microsoft Windows XP Home Edition or Professional, Service Pack 2 or later
Microsoft Windows Vista Service Pack 1 or any later edition (excepting 64-bit versions)
Macintosh:
• Computer
CPU: PowerPC G4 800 MHz or better (Intel Mac is supported), G5 or Core Duo or better is recommended
Memory: 512 MB or more (1 GB or more is recommended)
Monitor: 1,024 x 768 pixels, 32,000 colors or better
An Apple Macintosh with a USB port that satisfies the requirements of Mac OS X
• Operating system
Mac OS X version 10.4.9 or later

Plug-in version
• Supported Formats: VST, RTAS, Audio Units (Mac only)

* KARMA®(Kay Algorithmic Realtime Music Architecture) and the KARMA Logo are registered trademarks representing patented technology licensed from Stephen Kay, Karma Lab LLC. www.karma-lab.com
* This product uses the T-Kernel source code in compliance with the T-License of the T-Engine forum (www.tengine.org).
* Apple, Mac, FireWire and Audio Units are trademarks of Apple, Inc., registered in the US. and other countries.
* Windows XP is a registered trademark of Microsoft Corporation in the U.S. and other counties.
* VST is a trademark of Steinberg Media Technologies GmbH.
* RTAS is a registered trademark of Avid Technology, Inc., or its subsidiaries or divisions.
* All other product and company names are trademarks or registered trademarks of their respective holders.

M3 Options
• EXB-FW FIREWIRE BOARD
2 in/6 out digital audio + MIDI FireWire Board
• EXB-M256 SAMPLE MEMORY EXPANSION
256 Mbyte Sample Memory Expansion Board (available at www.korgusa.com [USA only] or from your local Authorized Korg Distributor)
• EXB-RADIAS RADIAS SYNTHSIZER BOARD
24-voice, 4-part multitimbral RADIAS Synthesizer Board
• MA-L
Locking Support
• MA-T
Rack Tray
• XVP-10
EXP/VOL Pedal
• EXP-2
Foot Controller
• DS-1H
Damper Pedal (supports half-damping)
• PS-1
Pedal Switch

* Features and specifications are subject to change without notice.