Zapomenuté heslo

Pracovní stanice
Další modely
NAUTILUS-61
NAUTILUS-88
Doporučená MO cena 64.980 Kč
2 499,00 €
Aktuální cena s DPH 57.790 Kč
2 222,00 €

NAUTILUS-73

MUSIC WORKSTATION
Obj. kód: KRNAUTILUS73
EAN: 4959112195257
Dostupnost:
skladem > 5 ks
17.12.2021 ( > 5 ks )
Popis
Vlastnosti
Specifikace
Video
Ke stažení
stránky výrobce

Nejoslnivější a nejrozsáhlejší sbírka zvuků, jaká kdy byla v syntezátoru Korg.

NAUTILUS posouvá hranice toho, co dokáže syntezátor a pracovní stanice. Díky síle devíti zvukových modulů, novým přístupem ke zvukům, bohatému samplingu, audio rekordéru, efektům a výkonnnému procesoru, jednoduše neexistuje žádný jiný syntezátor, který nabízí více při objevování zvuků, se způsobem práce, který je rychlejší než kdykoliv předtím.

Korg strávil roky vylepšováním všech svých digitálních, analogových, procesingových a hardwarových technologií a nabízí je způsobem, který pomáhá hudebníkům spojit se s jejich nástrojem. Výsledkem je neuvěřitelně výkonný NAUTILUS, jediný svého druhu.

  • Devět různých zvukových modulů nabízí obrovský výrazový výkon
  • Nové zvuky nabízené ve třech rozsáhlých kategoriích
  • Ovladač DYNAMICS pro jemný výraz
  • Intuitivní změny zvuků v reálném čase ovládané knoby
  • Uživatelské rozhraní navržené pro snadné ovládání
  • Pohodlné funkce arpegiatoru a bicí stopy
  • Režim Set list, který ukáže svou sílu při živých vystoupeních
  • Systém otevřeného samplingu
  • 16-stopý MIDI sekvencer / 16-stopý audio rekordér
  • 16 vestavěných efektových procesorů
  • USB / MIDI Host porty pro zapojení MIDI ovladačů
  • Hladké zvukové přechody odstraňující výpadky při přepínání zvuků nezávisle na tom, v jakém jste režimu
  • 88-klávesový model s pianovou klaviaturou, 73-klávesový model s lehkou klaviaturou a 61-klávesový model

Devět různých zvukových modulů nabízí obrovskou sílu expresivity

NAUTILUS obsahuje devět speciálních zvukových modulů pro realistickou reprodukci zvuků jako jsou klavíry, elektrická piana, varhany a další.

Vylepšený pianový zvukový generátor SGX-2 nabízí jemnou expresivitu, která zachycuje všechny nuance akustického klavíru, a NAUTILUS má nejvíce klavírních knihoven, jaké kdy byly v jednom produktu; s 12-ti rychlostně přepínanými zvuky, rezonancí strun a dalšími. Zvukový generátor elektrického piana EP-1 realisticky reprodukuje sedm různých slavných zvuků elektrických pian. Engine CX-3 - srdce vyhledávaného znovu vydání CX-3 - nabízí svérázný zvuk klasických elektrofonických varhan. Přidejme k tomu VPM / FM syntézy MOD-7, PolysixEX a MS-20EX pro analogové modelování, STR-1 pro fyzikální modeling, a máte v podstatě engine pro jakýkoli typ zvuku, který chcete dostat. Jsou použity společně v režimech Program nebo Combination, a tyto charakteristické enginy vytvářejí zcela nové zvukové barvy.

Nové zvuky nabízené ve třech rozsáhlých kategoriích

Přístup ke zvuku v Nautilus se u Korgu začíná odložením předsudků o tom, jaký by zvuk měl být na konvenční hudební pracovní stanici a místo toho jsme se zaměřili na posouvání hranic samplování a programování, abychom vytvořili zcela novou klasifikaci programů, které jsme rozdělili do tří skupin:

„Unikátní“ zvuky:
NAUTILUS vám přináší osobité zvuky včetně frázových smyček, preparovaných pian, nalezených perkusí a dalších. Na mnohé vzácné hudební nástroje, které jsme našli v různých oblastech celého světa, může být obtížné hrát, ale charakteristické fráze hrané na těchto nástrojích jsou uloženy v NAUTILUSu. Použijte tyto fráze tak, jak jsou ve vašich skladbách – nechte se vést svou představivostí. NAUTILUS obsahuje zvuky, které jsme samplovali poprvé pro tento nástroj, včetně předpřipravených pian vytvořených umístěním různých objektů mezi struny piana a nahráním samplů nebo zvuků „found percussion“ vytvořených přeměnou běžných předmětů na bicí nástroje. Tyto neobvyklé a tajemné zvuky nejenže dodávají neočekávanou příchuť vaší skladbě, ale také široké možnosti pro tvorbu zvukových efektů pro použití ve filmové a televizní hudbě.

„Současné“ zvuky:
NAUTILUS přináší i nejmodernější zvuky, které se dobře hodí na dnešní hudební scénu, včetně syntezátorů, bicích sad, speciálních efektů a dalších, pokrývajících všechny žánry. U syntezátorů určitě vyzkoušejte zvuky EDM, elektro a chiptune zvuky pro začátečníky. NAUTILUS také obsahuje více než 50 druhů bicích sad – zvuků, které nejvíce odrážejí změny v hudbě během času. Speciální efektové zvuky nabízejí užitečný materiál jako jsou bicí přidávané do taneční hudby na tvorbu beatů – zvuky, které můžete ihned použít.

Standardní zvuky:
Shromáždili jsme všechny nejdůležitější zvuky, které pracovní stanice potřebuje, včetně klavírů, elektrických pian, kytar, baskytar a dalších, pro všechny žánry. U nově nasamplovaného zvuku klavíru jsme zaznamenali také příjemně ambientní prostor studia, se kterým můžete zvuk klavíru libovolně zkombinovat. Byl přidán nový model elektrického piana s charakteristickým tučným zvukem, který je skvělý pro herní styly funku. Dále jsme přidali mnoho frází, které vám umožní přehrávat reálné kytarové a basové party, které budou klávesisté považovat za užitečné.

Knob DYNAMICS pro jemný výraz

S knobem DYNAMICS můžete okamžitě ovládat změny v hlasitosti a barvě zvuku podle toho, jak tvrdě hrajete na klaviaturu (velocity); a v reálném čase si přizpůsobit hráčský pocit klaviatury pro každý styl a skladbu. I když hrajete tentýž zvuk, otáčením tohoto knobu můžete dostat pocit ze hry zcela jiného zvuku. Když najdete to správné nastavení pro svůj herní styl, odkryjete ještě další možnosti, které NAUTILUS nabízí.

Když aktivujete DYNAMICS a otočíte jím doleva, klaviatura reaguje na vaši hru jemněji, což vám poskytuje větší dynamický rozsah. To umožňuje jemné, expresivní hraní při doprovodu klavírního sóla nebo vokálů, které přímo odráží dynamiku vašeho vystoupení. Na druhé straně vám otočení knobu doprava dává silnější a plošší dynamickou odezvu. To vytáhne zvuk při hře v kapele nebo orchestru, který zní lépe, když je vyrovnaný.

Intuitivní změny zvuků v reálném čase ovládané knoby

Šest RT (real-time) knobů na panelu vlevo nahoře vám dává přímé ovládání změn zvuků PROG a COMBI. Každému knobu je přiřazeno množství funkcí, což vám umožní užívat si změny zvuků jako jsou oříznutí frekvence filtru a hloubka efektu, čas gate, tempo a swing arpegiátoru nebo stopy bicích, typ malého bubnu a další. V režimu COMBI můžete seskupit timbry a ovládat jejich úroveň pomocí knobů. Dále můžete zatlačit tyto knoby do panelu abyste je zajistili na daném místě a zabránili tak jejich náhodné změně během hry. Můžete to použít k aktivaci pouze těch knobů, které často používáte na pódiu, a zatlačit ty, které nepotřebujete.

Uživatelské rozhraní navrženo pro snadné ovládání

Pro NAUTILUS jsme kompletně přehodnotili uživatelské rozhraní a vzali v úvahu, že jsou ovladače na panelu tím hustší, čím víc je na nich přidaných funkcí. Jakmile jednou pochopí princip, umožňuje rozhraní NAUTILUS uživatelům okamžitě nalézt funkce, které hledají.

Tlačítko MODE vám na jedné obrazovce ukáže, co jste v každém režimu vybrali, od PROG a COMBI až po Set list, sampling, sekvenci a globální režimy. Každý režim má záložky pro každou funkci a tlačítka PAGE nabízejí ještě detailnější editaci. S uživatelsky přívětivou navigací Nautilus můžete kdykoliv stisknout tlačítko MODE, abyste se vrátili na začátek, pokud jste se ztratili. Pro displej je dostupný tmavý režim, který používá černou jako primární barvu pro zmírnění únavy očí.

Dostupných je také šest tlačítek rychlého přístupu jako zkratky. NAUTILUS dále nabízí v návaznosti na uživatelsky příjemné vlastnosti čtyři šablony, které se dají použít na výběr režimů jako jsou PROG a COMBI, jako tlačítka transportu pro přehrávání a nahrávání v sekvenceru, a podobně. Také si můžete vybrat vaše vlastní nastavení dle chuti. Kromě toho můžete volně přiřadit vámi často používané funkce a uložit je do jednoho ze čtyř setů.

Pohodlné funkce arpegiátora a bicí stopy

K dispozici jsou čtyři scény obsahující patterny arpeggia a bicí stopy, které dokonale doplňují každý presetový zvuk PROG a COMBI. Dají se použít a přepínat během hry, pomohou improvizaci při vystoupení, nebo rozšíří váš pohled při kompozici hudby, když začínáte zvukem.

Režim Set list, který ukáže svou sílu při živých vystoupeních

NAUTILUS dokáže organizovat všechny zdroje, které potřebujete procházet při skladbě - nebo setu - pomocí režimu Set list. Při režimu Set list obsahuje TouchView displej 16 barevných dotykových tlačítek; každé z nich dokáže okamžitě vyvolat příslušný preset, kombinaci nebo sekvenci - nezávisle na zvoleném režimu!

Také můžete vybrat různé barvy tlačítek, například když chcete jiné barvy ve skladbě při živém hraní. Toto je výborná vlastnost v situacích, které vyžadují rychlé a přesné ovládání. Režim Set list přidává i 9-pásmový grafický ekvalizér, který umožňuje zvukové korekce místa vystoupení.

Barevný displej TouchView

Nervovým centrem Nautilus je obrovský barevný 8palcový (800 x 480 pixelů) WVGA TouchView displej od KORGu.

Kromě jednoduchého výběru zvuku nebo parametru dotykem prstu, vylepšení Touch-Drag umožňuje detailnější ovládání hodnot parametrů. Interaktivní nástroje a grafika poskytují možnost úpravy všeho, od nastavení vrchní desky koncertního piana, až po propojování kabelů na semi-modulárním modelu syntetizátoru.

Displej TouchView má také novou pohodlnou funkci Search, která vám umožní vyhledávat (a poslechnout si) zvuky podle jejich názvů.

Systém otevřeného samplingu

Pomocí Open Sampling systému Korg může NAUTILUS rychle samplovat externí zvukový zdroj, nezávisle na tom, zda je NAUTILUS v režimu Program, Combination nebo Sequencer. Režim Open Sampling může dokonce i resamplovat hru na samotný NAUTILUS. Banka uživatelských samplů, která rozšiřuje knihovnu samplů EXS o uživatelské vzorky, umožňuje nahrávání a přehrávání vlastních samplů, přičemž využívá výhody SSD s gigantickou kapacitou.

Do paměti se dají nahrát pomocí USB klíče vzorky ve formátech AIFF, WAV, SoundFont 2.0 a AKAI S1000 / 3000. Kromě toho můžete použít USB Ethernet adaptér pro přenos velkého množství samplových dat vysokou rychlostí z počítače. Nástroje nebo samply, které jste předtím vytvořili ve svém počítači, se dají použít k vytvoření hudební produkce založené pouze na samotném NAUTILUSu.

16-stopý MIDI sekvencer / 16-stopý audio rekordér

NAUTILUS má sekci sekvenceru / nahrávání, která nabízí 16 MIDI stop plus 16 audio stop; skvělý způsob, jak dát dohromady oslnivé vystoupení nebo brilantní produkci. MIDI sekvencing usnadňuje zachycení nápadů, inspiraci a fráze profesionální kvality pomocí stopy bicích nebo funkcí RPPR (Realtime Pattern Play / Recording).

16-stopý audio rekordér zaznamenává současně až 4 stopy 16- / 24-bitových nekomprimovaných dat na vzorkovací frekvenci 48 kHz. Hrajte spolu s nahranými stopami, přidejte efekty, pak resamplujte samotný NAUTILUS a vložte resamplované WAV soubory přímo do stopy. Když dokončíte své stopy, klidně použijte automatizaci mixu a editační funkce jako jsou copy, paste a normalize, abyste dostali výsledek, který chcete.

16 efektových procesorů

NATILUS nabízí 16 vestavěných efektů na zvýraznění vaší zvukové tvorby. Každý z 12 Insert efektů lze použít na jeden nebo více timbru v kombinaci, nebo na samostatné nebo vícero stopy v sekvenceru. Kromě toho se dají aplikovat dva Master efekty na sendy 1/2, a dva Total efekty na všechny stopy v závěrečném bodě zvukového zpracování.

K dispozici je samostatný třípásmový ekvalizér pro každý timbre, pro každou stopu v sekvenceru, a pro každou audio stopu na jemné vyvážení zvuku nebo pro jeho kreativní úpravy.

USB / MIDI Host porty pro zapojení MIDI ovladačů

K NAUTILUSu lze přímo připojit jakýkoliv odpovídající USB-MIDI kontrolér. Přiřaďte funkce USB-MIDI kontrolérům Korg s pady (nanoPAD, nanoPAD2, padKONTROL) pro hraní bicích partů, a přepínejte mezi akordy s chord triggeri nebo když jste v akordickém režimu.

Hladké zvukové přechody odstraňující výpadky při přepínání zvuků nezávisle na tom, v jakém jste režimu

Když během vystoupení přepínáte zvuky, abyste se připravili na další část, nebo když přepínáte z režimu Program do režimu Combi, právě hrající zvuk má vždy prioritu a jeho efekty jsou zachovány během změny programu, což zajišťuje hladký přechod bez výpadků. Tuhle funkce si profesionální hudebníci nesmírně pochvalovali.

88-klávesový model s kladívkovou klaviaturou RH3, 73 a 61 klávesový model s lehce vyváženou klaviaturou

88-klávesový NAUTILUS je vybaven nejlepší čtyř úrovňovou kladívkovou klaviaturou KORG RH3 s odezvou reálné kladívkové mechaniky. Tato v Japonsku vyráběna klaviatura se špičkovou hratelností poskytuje těžší odezvu na nižších tónech a lehčí na vyšších. 73 a 61 klávesový model mají velmi kvalitní lehkou syntezátorovou klaviaturu a umožňují hrát varhanní party s glissandem, jakož i syntezátorové sóla, která využívají široký rozsah klaviatury.

Zatímco je 88-klávesový model osazen luxusními dřevěnými bočními panely, 73- a 61-klávesové modely mají zcela nový design s působivými křivkami, které se zvedají z hloubky nástroje a jasně připomínají slavného předka NAUTILUS: ponorku jménem Nautilus a měkkýše z třídy hlavonožců. Všechny tyto prvky z NAUTILUSu dělají výrazný a osobitý nástroj na pódiu.

 

Balík hudebního softwaru zdarma

Nautilus přichází s množstvím hudebního softwaru, aby vám pomohl posunout vaši hudbu na vyšší úroveň, včetně Reason Lite na tvorbu skladeb, Izotope Ozone Elements pro mastering s pomocí umělé inteligence, Skoove pro zlepšení při hře na klávesy, a softwarových syntezátorů KORG a jiných značek.

Aplikace pro iPad/iPhone

KORG Gadget 2 Le (hudební produkční studio DAW)

KORG Module (piano/klávesový zvukový modul)

Software pro Mac/Windows

KORG Collection - M1 Le (syntezátorový zvukový modul)

UVI Digital Synsations (syntezátorový zvukový modul)

AAS Ultra Analog Session (syntezátorový zvukový modul)

AAS Strum Session (zvukový modul akustické kytary)

AAS Lounge Lizard Session (zvukový modul elektrického piana)

Reason Studios Reason Lite (DAW hudební produkční software)

Skoove zadarmo 3-měsíční zkouška Skoove Premium (online lekce hry na piano)

KORG Gadget 2 Le for Mac (DAW hudební produkční software)

KORG Module (piano/keyboard sound module app)

Více informací o Balíku softvéru KORG a soubory ke stažení zde >>

Devět zvukových syntéz v jednom nástroji

NAUTILUS spojuje devět osobitých syntezátorových / zvukových enginů do jednoho, integrovaného hudebního nástroje. Dynamická alokace hlasů a nové technologie umožňují všem zvukovým jádrům hladce sdílet stabilní, vylepšenou hardwarovou platformu. Výsledek je ne méně než velkolepý.

SGX-2
Premium Piano

Tento zvukový generátor vám umožní hrát se zvuky slavných koncertních křídel jako je German piano, na kterém se dá volně přizpůsobit ambientní zvuk; nebo Italian grand piano, jehož zvuk v posledních letech rychle roste na popularitě. Tyto piana nabízejí jemnou expresivitu zachycující každý odstín akustického piana, s 12-ti rychlostně přepínanými zvuky, rezonancí strun a dalšími detaily.

* Rezonance strun
Se zatlačením damper pedálu jsou všechny struny piana uvolněné a rezonují. Když zahrajete na piano jakoukoliv klávesu, další struny související s výškou původního tónu mohou začít vibrovat přiměřenou rezonancí. SGX-2 přesně zachycuje a vytváří tuto přiměřenou rezonanci strun, což přidává další úroveň detailnosti zvuku koncertního křídla.
* Vyšší harmonické rezonance strun se dají zobrazit v editačním okně délky strun.

EP-1
MDS Electric Piano

Tento speciální zvukový generátor elektrického piana realisticky reprodukuje sedm různých slavných zvuků elektrických pian, s přidáním charakteristického zkreslení dříve vyráběných modelů. Technologie MDS (Multi-Dimensional Synthesis) odstraňuje přechody mezi rychlostně přepínanými vzorky a nepřirozené chování smyčkování samplů. Jemná odezva na nuance hry zároveň umožňuje, aby vaše vystoupení dosáhlo energický vrchol. Toto modelované jádro má ohromný dynamický rozsah, který přesahuje vše, co byste očekávali od digitálního zvukového generátoru.

Pro každý ze sedmi různých modelů jsou realisticky simulovány různé zesilovače, komba, reproduktory a standardní vintage efekty. Od samplů až po dynamiku a efekty, všechny aspekty ovlivňující zvuk jsou sjednoceny, aby vytvořily toto vrcholné elektrické piano.

CX-3
Tonewheel Organ 
Modul elektrofonického organu

Původní organ KORG CX-3 přišel na trh v roce 1980. Oblíbený hudebníky z celého světa se tento klasický organ znovu objevil v roce 2000 jako nový produkt se stejným názvem, ale vyrobený nejnovější technologií. V NAUTILUSe engine CX-3 přesně modeluje tento klasický elektrofonický nástroj. Byla použita vlastní technologie Korg na dokonalou reprodukci elektronkového zesilovače a efektů, jako je Vibrato / Chorus. Speciální pozornost byla věnována efektu rotačního reproduktoru, při kterém si můžete vybrat ze sedmi typů, a také použít joystick NAUTILUS v ose X k ovládání jeho rychlosti. Důkladně analyzovány a znovu vytvořeny byli i nedokonalosti, nestabilita a šum fonických koleček. Zvuky organu, které znáte z legendárních vystoupení – některé vytvořené původními umělci – jsou nyní pro vaše hraní. Zažijte tyto klasické varhanní zvuky

HD-1
High Definition Synthesizer
PCM zvukový engine

HD jako „High Definition“ označuje špičkový zvuk engine HD-1, počínaje vlastními oscilátory KORG s nízkým aliasingem při přehrávání samplů, multimodovými rezonančními filtry s plnou šířkou pásma, a neobyčejně rychlými a jemnými křivkami a LFO. HD-1 je nejvýkonnější PCM zvukové jádro v historii Korg, do kterého nalil KORG celé PCM know-how nashromážděné od dob M1. Všechny uznávané PCM zvuky Korg jsou pečlivě vytvořeny speciálními techniky. Neochotně vynechány data z předchozích modelů kvůli limitované paměti byly nyní povolány do služby na NAUTILUS. Množství paměti na vzorky by mohlo soupeřit se zvukovými jádry založenými na PC. Ale opravdový rozdíl je v úplně jiné úrovni kvality a přepracování, která je patrná, když hrajete tyto zvuky jako nástroje na NAUTILUS. Nejlepší odborníci pracující na nejlepší platformě zaměření na nejlepší kvalitu: to je HD-1.

MS-20EX
Legacy Analog Collection
Analog modelingový zvukový modul

I když je NAUTILUS nabitý nejpokrokovější technologií, má respekt vůči klasice. KORG MS-20 se poprvé objevil v roce 1978 a rychle uchvátil mnoha fanoušků syntezátorů svou bohatou osobností, která se vyznačovala tučným a pevným zvukem, agresivními filtry a možností propojování, která nabízela prakticky nekonečné možnosti pro tvorbu zvuku. S technologií KORG CMT (Component Modeling Technology) MS-20EX věrně reprodukuje MS-20, přičemž dramaticky rozšiřuje funkčnost jeho propojovacího panelu. Modulujte filtry oscilátory se zvukovou frekvencí; změňte audio vstupy na řídící signály; ovládejte všechny původní knoby modulačními zdroji přídavných křivek, LFO a ovladačů v reálném čase. Je to sen kroutiče. A samozřejmě, verze NAUTILUS je hlavně polyfonní.

PolysixEX
Legacy Analog Collection
Analog modelingový zvukový modul

Polysix se poprvé objevil v roce 1981, nabízel šesthlasou polyfonii a paměť na programy spolu s překvapivě konkurenceschopnou cenou. Se svým samooscilujícim čtyřpólovým filtrem, hladkým analogovým oscilátorem a suboscilátorem, plus efektem Chorus / Ensemble, PolysixEX rozšiřuje možnosti originálu mnoha kreativními způsoby. Smyčce a plochy, které byly hlavní vlastností Polysixu, budou neocenitelné, když potřebujete zvuky z počátku 80. let. Dále je k dispozici klasický arpegiátor z původního Polysixu. Jako bonus také zvládá extrémně velkou polyfonii.

AL-1
Analog Synthesizer
High-fidelity analog modelingový zvukový modul

Funkcemi nabitá AL-1 je tatáž prémiová analog modeling syntéza, která se objevila poprvé v Korg OASYS (Open Architecture Synthesis Studio) z roku 2005. S úplně odstraněným šumem aliasingu a pružným, fascinujícím zvukem analogové syntézy, používá tato syntéza vlnové formy oscilátoru a morfing filtru na generování nových zvuků, které nebylo možné získat z analogových syntezátorů minulosti.

MOD-7
Wavehaping VPM Synthesizer
Zvukový modul VPM / FM syntézy

Tento zvukový engine používá VPM syntézu založenou na technologii VPM (Variable Phase Modulation), která byla použita ve dvou klasických nástrojích, Prophecy z roku 1995 a Z1 z roku 1997, jako jeho další evoluce a přidává přehrávání PCM samplů, multi-mód filtry a externí vstup na vytvoření volně propojovatelního semi-modulárního syntezátoru. Zkombinujte Variable Phase Modulation (VPM) od klasiky Korg Prophecy a Z1, přidejte trochu wave-Shaping, kruhové modulace, přimíchejte pár samplů a přidejte substraktivní syntézu, plus modulární systém propojovacího panelu, a dostanete MOD-7. Extrémně všestranné, nabízí vše od klasických FM kláves, zvonků a basů (včetně možnosti importovat zvuky z vintage DX syntezátorů) až po rytmické zvukové krajiny a jiskřivé, epické plochy.

STR-1
Plucked Strings
Zvukový modul fyzikálního modelingu

Tento fyzikální modelingový modul brnknutí struny je založeno na know-how fyzického modelingu, které KORG vyvíjel v průběhu mnoha let, a těží z pokrokové technologie. Zazáří při produkci zvuků, jejichž odezva na dotek je těžko reprodukovatelná pro PCM engine: akustická kytara, elektrická kytara, cembalo, klavinet, harfa, zvon, jakož i etnické nástroje. Jde také mnohem dále, umožňuje vám syntetizovat a upravovat zvuky, které v realitě neexistují. Jedná se o zvukový engine budoucnosti, které dovoluje programátorům syntezátorů vytvářet opravdu nové zvuky.

Korg Nautilus specifikace

System, Keyboard

System

NAUTILUS System Version 1.0

Keyboard

88 key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3), A - C
73 key: Natural Touch Semi Weighted, C - C
61 key: Natural Touch Semi Weighted, C – C
Velocity sensitive is supported, after touch is not supported.

Tone Generator

Synthesis Types: 9
SGX-2: Premium Piano (Acoustic Piano)
EP-1: MDS Electric Piano (Electric Piano)
HD-1: High Definition Synthesizer (PCM)
AL-1: Analog Synthesizer (Analog Modeling)
CX-3: Tonewheel Organ (Tonewheel Organ Modeling)
STR-1: Plucked String (Physical Modeling)
MOD-7: Waveshaping VPM Synthesizer (VPM Synthesis)
MS-20EX: Component Modeling Technology (Analog Modeling)
PolysixEX: Component Modeling Technology (CMT Analog Modeling)

Maximum Polyphony*1*2

SGX-2: 100 voices*3
EP-1: 104 voices
HD-1: 140 voices
AL-1: 80 voices
CX-3: 200 voices
STR-1: 40 voices
MOD-7: 52 voices
MS-20EX: 40 voices
PolysixEX: 180 voices

1: In rare cases, when a large number of processor-intensive effects are active simultaneously (for instance, more than 14 O-Verbs), polyphony may be slightly reduced.
*2: A portion of the multicore processor in KRONOS is devoted to generating voices, and a separate portion is devoted to generating effects. KRONOS dynamically allocates the voice processing power between the engines as necessary. The quoted maximum numbers of voices apply when 100% of the voice processing power is devoted to a single engine.
*3: 100 dual-stereo notes (equivalent to 400 mono voices)

Preset PCM

RAM 496 MB / DISK 2.3G (ROM 1,771 Multisamples, 3,955 Drumsamples)

Build-in Expansion PCM Libraries

EXs301: German2 D Piano
EXs302: Italian F Piano
EXs303: Japanese Upright U Piano
EXs304: Prepared Piano
EXs305: Historical Keyboards
EXs306: Vintage Keyboards 2
EXs307: Strings & Synths
EXs308: Guitar Collection
EXs309: Bass Collection
EXs310: World Essence
EXs311: Background Loops
EXs312: SFX & Hits
EXs313: Found Percussions
EXs314: Expansion Drums

PCM RAM Capacity

Approx. 2GB *4

*4: The memory available for Sampling Mode will change based on the use of Expansion PCM libraries and User Sample Banks. Approx. 760 MB is available when shipped from the factory (When loading the file named “PRELOAD.KSC”).

Wave Sequences

598 User memory, 377 Preload
Support for stereo multisamples, synchronization of individual notes, and tempo-based settings.

SGX-2 Program

Premium Piano

Full key stereo sampling, Chromatically sampled at up to 12 velocity levels, no looping.
Damper resonance and mechanical noise are reproduced.
Una Corda sample support

PCM

EXs301 – German2 D Piano
12 velocity levels, includes Ambience Piano type/samples

EXs302 – Italian F Piano
12 velocity levels, no Una Corda samples

EXs303 – Japanese Upright U Piano
8 velocity levels

Exs304 – Prepared Piano
1-4 velocity levels

Piano Type

128
(With the factory settings, the 64 varieties of EXs6: German D Piano, EXs7: Japanese C Piano, EXs12: SGX-1 Austrian D Piano, EXs17: Berlin D Piano do not produce sound. The options must be downloaded. (Those will be released at a later date.))

Oscillator Control

Damper Resonance
Damper Noise
Mechanical Noise
Note Release
String Resonance
Una Corda

EP-1 Program

MDS Electric Piano

Tine and reed-type electric pianos powered by Multi-Dimensional Synthesis (MDS), and vintage effects.

Electric Piano Model Types : 7
Tine EP I Early, Tine EP I Late, Tine EP II, Tine EP V, Tine EP DMP, Reed EP200, Reed EP200A

Oscillator Control

Harmonic Sound Level, Attack Noise, Level, Release Noise Level, Attack Brightness, Hammer Width

Panel Control

Tine Type
Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (On/Off, Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)

Reed Type
Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)

Effect Types : 9
Small Phase, Orange Phase, Black Phase, Vintage Chorus, Black Chorus, EP Chorus, Vintage Flanger, Red Comp, VOX Wah

HD-1 Program

Advanced Vector Synthesis

Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.

Structure

Single: only OSC1, Double: OSC1 and OSC2.
Double mode lets you layer two completely separate synth voices, each with their own velocity-switched oscillator, dual filter, EGs, LFOs, etc.
Drums: One drum kit, Double Drums: Two drum kits.

Oscillators

8 velocity zones per oscillator, with switching, crossfades and layering
Each zone can play mono or stereo Multisamples or Wave Sequences

Filters

Two multi-mode filters per voices (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject), Four-mode filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode)

Driver

Per voice non-linear driver and low boost circuit

EQ

Three bands, with sweep-able mid

Modulation

Three envelope generators, two LFOs per voice, common LFO, four key tracking generators, AMS (Alternate Modulation Source), two AMS mixers

Quick Layer / Split function

EXi Program Common

Advanced Vector Synthesis

Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope

Modulation

Common Step Sequencer, AMS (Alternate Modulation Source), Common LFO, 2 Key Tracking Generators

EQ

Three bands, with sweep-able mid

Quick Layer / Split function

AL-1 Program

Oscillators

Ultra-low-aliasing oscillators, OSC1, OSC2, Sub-oscillator and noise generator; ring modulation, FM and Sync

Audio Input

External audio can be processed through the ring modulator, filter, driver, amp, and EQ

Filters

Two multi-mode filters (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject) with four types of filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode), Multi Filter mode (only Filter-A; modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects)

Driver

Per-voice non-linear driver and low boost circuit

Modulation

Five Envelope generators, four per-voice LFOs, two AMS Mixers; Per-voice Step Sequencer

CX-3 Program

Tonewheel Organ Modeling

Phase-synchronous tonewheels (clean and vintage modes), percussion, key click, wheel brake

EX Mode

Four additional, user-specified drawbars, and expanded percussion

Internal Effects

Rotary speaker, vibrato/chorus, amp modeling with overdrive, 3-band EQ

Drawbar Control

Controlled via nine front-panel sliders (via Tone Adjust)

Split

Upper, Lower (even in EX mode)

Modulation

Two AMS mixers

STR-1 Program

Physically Modeled String

Includes physically modeled damping, decay, dispersion, nonlinearity, harmonics, dual pickups, and more. Most string parameters can be controlled in realtime

String Excitation

Three independent excitation sources can be used simultaneously: Pluck, Noise, and PCM. 16 preset “pluck” types, with modulatable width and randomization. Noise generator with saturation and dedicated low pass filter

PCM Oscillator
KORG’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1; 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono Multisamples, including ROM, EXs, User Sample Bank, or Sampling Mode. Supports Virtual Memory.

Excitation Filter
Dedicated 2-pole multimode filter for shaping the string excitation. Filter can be enabled/disabled separately for each excitation source. Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes

Audio Input and Feedback

Run real-time audio through the string, including feedback through effects. Modeled feedback includes modulate-able instrument-to-amp distance and orientation

Filters

Dual multi-mode filters per voice; Single, Serial, Parallel (with split stereo output), and 24dB (4-pole) configurations. Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes

Multi Filter Mode (Filter A only)
Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects

Modulation

5 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 2 Key Track generators, String Tracking generators, 4 AMS Mixers

MOD-7 Program

Waveshaping VPM Synthesizer

Combines Variable Phase Modulation (VPM), Waveshaping ring modulation, PCM sample playback, and subtractive synthesis; Able to convert-load SYX files

Oscillators

6 VPM/Waveshaper/Ring Modulation Oscillators
Phase and modulatable pitch per oscillator. 101 Waveshaper tables plus modulatable Drive and Offset. Use as oscillators, or as Waveshapers or Ring Modulators for other signals

PCM Oscillator
KORG’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1. 4 velocity zones per oscillator.Uses any mono Multisamples, including ROM, EXs, User Sample Bank, or Sampling Mode. Supports Virtual Memory

Noise Generator (With saturation and low-pass filter function)

Audio input

Run real-time audio through the VPM Oscillators and filters.

Filters

Dual multi-mode filters per voice. (Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes) , Two types of filter looping (Parallel and 24 dB “4-Pole”)

Multi Filter mode (Filter A only)
Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects

Patch Panel

Supports both preset algorithm (78 types) selection and free patching.Three 2-in, 1-out mixers for scaling and merging audio, fully modulatable, with phase inversion. Main 6-input stereo mixer, with modulatable pan and volume, plus phase inversion

Modulation

10 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 9 Key Tracking generators, Per-voice Step Sequencer, 4 standard AMS Mixers plus 4 simple AMS Mixers

MS-20EX Program

Oscillators

Ultra-low-aliasing oscillators; VCO1, VCO2, Ring Mod, Pink and White Noise Generator

Audio Input

Run real-time audio through the synthesis engine and ESP (External Signal Processor)

Filters

12dB/octave High Pass and Low Pass self-resonant filters

ESP section
24dB/octave Low Cut and High Cut filters, available per voice.

Patch Panel

Patchable audio and modulation, at audio rates

Patch Points

Keyboard
Keyboard CV Out, Keyboard Trigger Out, VCO1+VCO2 CV In, VCO2 CV In

VCO
VCO1+VCO2 External Frequency Control In, VCO1 Out, VCO2 Out

VCF
External Signal In, External HP Filter Cutoff Frequency Control In, External LP Filter Cutoff Frequency Control In, HPF Out, LPF In, LPF Out

VCO+VCF
Total External Modulation In

VCA
External Initial Gain Control In, VCA In

EG
EG1 Envelope Signal Normal Out, EG1 Envelope Signal Reverse Out, EG1+EG2 Trigger In, EG1 Trigger In, EG2 Envelope Signal Reverse Out

MG
Triangle Out, Rectangle Out

Noise Generator
Pink Noise Out, White Noise Out

Sample and Hold
Clock Trigger In, Sample Signal In, S/H Out

Modulation VCA
Control Voltage In, Signal In, Signal Out

Manual Controller
Control Wheel Out, Momentary Switch

ESP
Signal In, AMP Out, BPF In, BPF Out, F-V CV Out, Envelope Out, Trigger Out

Others
EXi Audio In, Mixer 1 In, Mixer 1 Out, Mixer 2 In, Mixer 2 Out

ESP (External Signal Processor):

Use incoming audio as a trigger and/or CV source

Modulation

Original DAR (Delay, Attack, Release) and HADSR (Hold, Attack, Decay, Sustain, Release) EGs 1 &2, Original MG (with MIDI sync), Sample-and- Hold, MVCA, NAUTILUS: 4 additional multi-stage Envelopes, 4 additional per-voice LFOs, and 4 AMS Mixers.

PolysixEX Program

Oscillators

VCO
Saw, Pulse, PWM

Sub Oscillator:
Off, 1 octave below, 2 octaves below

Filter

24dB(4-Pole) Octave Low Pass self-resonant filter

Effects

Integrated Polysix Chorus, Phaser, and Ensemble

Arpeggiator

Integrated MIDI-synced arpeggiator, with adjustable Range, Mode, and Latch

Modulation

Polysix
Original ADSR EG and MG (with MIDI sync).

NAUTILUS
2 additional multi-stage Envelopes, 2 additional per-voice LFOs, and 4 AMS Mixers.

Combination

Number of Timbres, Master Keyboard Functionality

16 Maximum
Keyboard and velocity splits, layers, and crossfades of up to 16 Programs and/or external MIDI Devices
The tone adjust parameter function lets you modify program settings, and the master keyboard function lets you control external MIDI devices

Advanced Vector Synthesis

Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope

Quick Layer / Split function

Drumkit

Assignable stereo/mono samples with 8 velocity zones per oscillator (with crossfade functions)

Number of Programs/Combinations/Drum kits

User Memory Programs

2,560 (1,920 [1,280 HD-1+640 EXi] come preloaded)

User Memory Combinations

1,792 (256 come preloaded)

User Memory Drum Kits

264 (104 come preloaded)

256 GM Level2 preset programs + 9 GM Level 2 drum preset programs

Set List

Number of Set Lists/Slots

128 set lists, 128 slots per set list
Each set list provides a 9-band graphic EQ, and a Tone Adjust function that allows program settings to be adjusted
Transpose setting
Hold Time setting of Smooth Sound Transition (SST) supported for each slot

Sampling

System

Open Sampling System (resampling, In-Track sampling)

Bit Depth/Sampling Frequency

RAM
16-bit/48 kHz stereo/mono sampling

DISK
16 or 24-bit/48 kHz

Sampling Time

RAM
Depends on the amount of available PCM RAM

DISK
Maximum 80 minutes stereo (879MB: 16bit)

Sample Locations

16,000 samples/4,000 multisamples (128 indexes per multisample)

Formats

KORG format, AKAI S1000/S3000 data (with advanced Program parameter conversion); SoundFont 2.0, AIFF, and WAVE formats

Editing

Time Stretch, Time Slice, Crossfade Loop, and other standard editing features.

Effects

Insert Effects

12
Stereo in / stereo out

Master Effects

2
Stereo in / stereo out

Total Effects

2
Stereo in / stereo out

Timbre EQ

One 3-band EQ for each timbre/track

Effect Types

197

Modulation

Dynamic Modulation and Common LFO

Effects Control Busses

Stereo side-chaining for compressors, gates, vocoders, etc

Effect Presets

Total 783 preset, Maximum 32 per 1 effect (Preset User)

Arpeggiator

Arpeggiator Modules

One module in Program mode, two modules in Combination and Sequencer modes

Arpeggio Pattern

5 presets + ARP A 2,048 slots (1,593 come Preload) + ARP B 128 slots

Controllers

On/Off, Latch, Gate, Velocity, Length, Swing, Tempo

Drum Track

Preset Patterns

1,272 (common with the preset patterns of the MIDI sequencer)

User Patterns

1,000
Patterns created in Sequencer mode can be converted to drum track user patterns.

Trigger Mode/ Sync / Zone / Swing, Drum SD, Tempo settings can be specified.

Sequencer / HDR

Tracks

16-track MIDI sequencer + 16-track hard disk recorder + 1 master track.

Number of Songs

200

Resolution

1/480

テTempo

40.00 – 300.00 (1/100 BPM resolution)

Maximum Memory

400,000 MIDI events or 300,000 audio events

MIDI Tracks

16 tracks plus the master track, 697 preset / 100 user patterns (per song), 18 preset/16 user template songs,

Audio Tracks

16-track playback, 4-track simultaneous recording, WAV file format 16bit/24bit
Maximum Single-file Recording Time (mono): 80 minutes
Automation: Volume, Pan, EQ, and Send1/2
10,000 regions (max.)
Event Anchors, BPM Adjust

Other Functions

RPPR (Realtime Pattern Play and Record): 1 Pattern set per song
Auto Song Setup function

General

Disk Mode

Load, save, utility, data filer function (save/load MIDI System Exclusive data), CD-R/RW (UDF format read/write), ISO9660 Level 1.

Controllers

Joystick, Switches 1 & 2
Arpeggiator Control: On/Off, Latch, Gate, Velocity, Length, Swing, Tempo
DRUM TRACK: On/Off, Swing, Drum SD, Tempo

Display

TouchView graphical user interface, 7 inch color TFT, WVGA (800 x 480 dots), adjustable brightness

Principal Specifications

Frequency Response
20Hz-22kHz, +/-1.0dB, 10k Ω load

THD+N
20Hz-22kHz, 0.01%, 10k Ω load (typical)

S/N
95dB (typical)

Dynamic Range
95dB (typical)

Crosstalk
95dB, at 1kHz (typical)

Outputs

L/MONO, R, Individual 1-4
1/4” TRS Balanced
Output Impedance: 350 Ω Stereo; 175 Ω Mono (L/MONO Only),
Nominal Level: +4.0 dBu,
Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 Ω or greater)
MAIN VOLUME slider controls only AUDIO OUTPUT (MAIN) L/MONO and R

Headphones
1/4” stereo phone jack
Output impedance: 33 Ω,
Maximum Level: 60+60 mW (when load impedance is 33 Ω),
MAIN VOLUME knob (link with AUDIO OUTPUT (MAIN))

USB-B
24-bit, Sample Rate: 48 kHz, 2 channels
(Digital output of the same signals as AUDIO OUTPUT (MAIN) L/MONO and R)

Inputs

Audio Inputs 1 and 2
1/4” TRS Balanced
Input Impedance: 10 kΩ
Nominal Level: LINE +4 dBu
Maximum Level: LINE +16 dBu
Nominal Level: MIC –22 dBu
Maximum Level: MIC -10 dBu
Source Impedance: 600 Ω

USB-B
24-bit, Sample Rate: 48 kHz, 2 channels

Control Inputs

Damper pedal (half damper supported)
Assignable switch, Assignable pedal

MIDI

In, Out, Thru

USB

USB A (TYPE A)
For connection to external USB devices (QWERTY keyboards, MIDI controllers, ethernet adaptors, and storage)

USB B (TYPE B)
MIDI/audio interface, MIDI: 1 (16 channel) input / 1 (16 channel) output, Audio: 2 channel input / 2 channel output
*2 USB high-speed ports (supports 480Mbps)

Disk Drives

60 GB SSD (2.5”)

Power Supply

AC power supply terminal, Power switch

Dimensions: (W x D x H)

88 key: 1,437 x 387 x 139 mm / 56.57” x 15.24” x 5.47”
73 key: 1,227 x 386 x 116 mm / 48.31” x 15.20” x 4.57”
61 key: 1,062 x 386 x 116 mm / 41.81” x 15.20” x 4.57”

Weight

88 key: 23.1 kg / 50.93 lbs.
73 key: 14.6 kg / 32.19 lbs.
61 key: 13.0 kg / 28.66 lbs.

Power Consumption

40 W

Accessories

AC cord, Quick Start Guide

Option

XVP-20: Expression/Volume Pedal
EXP-2: Foot Controller
DS-1H: Damper Pedal
PS-1: Pedal Switch
PS-3: Pedal Switch

 
* All product, company, and standard names are trademarks or registered trademarks of their respective holders.
* Appearance and specifications of products are subject to change without notice.
* The color of the actual instrument may differ slightly from the image shown here.
* Since natural wood is used in the side panels of the 88 keys model, there will be individual differences in the grain and figure
Příslušenství